Alla inlägg den 10 december 2015

Av Linnea Klang - 10 december 2015 19:32

Hej! 


Som vissa vet så har jag kämpat med vikten i 4 år. Det började med att jag redan va lite mullig som tonåring och det blev ännu värre när jag började må dåligt och började tröstäta. Jag levde även på snabbmat och halvfabrikat. Min familj var oroliga för min hälsa då vi har högt blodtryk i familjen. Som mest vägde jag 83 kg och det tog ett tag innan jag tog tag i det på allvar. Som alla vet så är det ett helvete att gå ner i vikt, först gick det bra sen kom jag in i mina dåliga vanor igen. Så de höll på ett tag innan jag verkligen bestämde mig. Det räckte att jag gick till mina föräldrar så blev jag knall röd i ansiktet. Nu undrar ni säkert hur jag gjorde för att gå ner i vikt, jag började äta nyttigare, från början va det äkligt men sen tyckte jag att det va riktigt gått. Jag började även ut och gå minst en kvart varje dag. Sen efterhand kunde jag gå längre rundor jag började även träna hemma med Zumba som jag hade på datorn. Men det som verkligen hjälpte mig var när vi flyttade till lägenheten som vi bor i nu. I den gamla lägenheten kunde jag bara gå ut på en liten balkong, nu har jag en hel gräsmatta att gå ut på alltså mer frihet. Nu tänker ni säkert hur mycket har du gått ner? Om jag säger så här, som mest vägde jag 83 kg och nu väger jag 57 kg. Innan gillade jag inte nyttiga saker, men nu älskar jag det. Nu lever jag ett hälsosammare liv, jag tänker mycket på vad jag stoppar i mig. Men jag äter fortfarande lite godis ibland, men jag väljer oftast nyttigare alternativ. T.ex har jag börjat att äta popcorn igen, dock är det micropopcorn men imorse beställde jag och min sambo en popcornmaskin så snart kan jag äta nyttiga popcorn. Ja det var lite om min viktnedgång, kom jättegärna med tips och råd. Magen stör jag mig på, jag vet att jag inte är tjock längre men jag känner mig tjock ibland.  


 

Hoppas att ni gillar min blogg, Det var allt för idag   

     

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards