Direktlänk till inlägg 3 december 2015

Hur jag blev en häst tjej..

Av Linnea Klang - 3 december 2015 17:29

Hej! 

Jag har alltid gillat hästar sen jag va liten. När jag var mindre, cirka 7 år gammal så gick jag på ridskola. Sen så slutade jag på grund utav att jag inte fick göra det jag själv ville, det kunde handla om att jag inte vill galoppera med mera. Tyvärr fick jag lägga mitt hästintresse på hyllan för jag hittade inget annat ställe att vara på och samtidigt få göra som jag själv ville. När jag gick på Lagaholmsskolan så fick jag börja vara på ett ställe som heter flammabygget, där föder dom upp hästar med mera. Där lärde jag mig allt ifrån att hantera unghästar till att löshoppa. Flammabygget hade som små grupper, cirka 4-8 elever i varje grupp. Jag lärde mig en hel del under den tiden jag var där. 

Jag gick där i typ ett halv år innan jag kände att det var för svårt för mig då jag kom in i en grupp som redan kunde jättemycket så jag kände mig utanför. Som ni vet så bytade jag ju skola sen och då fixade dom så att jag fick vara på Ahlaridhus och där trivdes jag jättebra. Sen så fick jag tyvärr sluta där också då dom la ner ridanläggningen. 

Det va för cirka 8 år sen som jag slutade där och då fick jag återigen lägga hästintresset på hyllan. För cirka ett år sen träffade jag en presson som heter Eva hon hade då 2 shettisar som jag fick hjälpa henne att sköta om. Sen fick den ena shettisen föl. Sen sålde Eva sin ena shettis då hon inte klarade av henne. Eva hade även en travare vid namn Zid, som hon hade uppstallad hos sin son. Sen när det hade gått cirka 2 månader så började jag och Eva prata om att ha en häst tillsammans som både hon och jag klarar av. Vi letade länge innan vi hittade en häst som passade oss och tillslut hittade vi Calla    


Det tog cirka 2-3 månader innan Zid blev såld. Sammanlagt hade vi 5 hästar i en stor hage, nu mera har vi bara 2 hästar som är uppstallade i ett fint stall som min kompis alltid ha hållit till i.


det va allt för nu hoppas att ni gillar min blogg   

(Min kompis Hanna som hjälpte mig igår med stavningen hjälpte mig även idag också) 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea Klang - 12 december 2015 21:22

Hej!    Allt började med att jag loggade in på Lunarstorm som jag brukade göra då på den tiden. Jag tittade runt lite på olika profilbilder och till slut fastnade mina ögon på en smal kille som va cool och tuff, så jag sa till mig själv "nej Linn...

Av Linnea Klang - 10 december 2015 19:32

Hej!    Som vissa vet så har jag kämpat med vikten i 4 år. Det började med att jag redan va lite mullig som tonåring och det blev ännu värre när jag började må dåligt och började tröstäta. Jag levde även på snabbmat och halvfabrikat. Min familj v...

Av Linnea Klang - 9 december 2015 22:03


Hej!    Förlåt för att jag inte har bloggat på ett tag men jag har haft fullt upp.   Måndag: Träning (hemmagym), gav mat till hunden katterna och kaninerna, sen fixade jag lite här hemma innan det bar iväg till stallet.   Tisdag: Tränin...

Av Linnea Klang - 2 december 2015 21:02

Hej som ni vet så heter jag Linnea och är 27 år gammal. Jag är en glad person men jag har mina svårigheter. Jag tror det var när jag var 5-6 år gammal som jag började gå på utredningar och det visade sig att jag hade asperger syndrom. Skolan gick bra...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards